Saturday, June 2, 2012

Ceramah @ Baron Resort

Assalamualaikum and hello peeps. Macam biasa, cerita yang dah lama aku buat pekasam sekarang baru nak story. Haha, kau adooo? Today ada dua cerita aku nak gebang. Satu time aku pergi ceramah dekat ze Baron Resort hari Sabtu and Ahad lepas. Gila lah, dah seminggu berlalu. Act memang aku nak cerita sangat2 tapi entahlaa. Aku pun tak tahu kenapa wkwkwkwk.

Let's talk about ze ceramah first. Ceramah tuu selama dua hari tapi tak tidur lah dekat resort tuu, kena ulang-alik. Sedih betul, tapi takpe sebab dapat makan free. Wahaha, itu yang penting. Hari pertama ceramah kena pergi pukul 7.30pg untuk pendaftaran. Memang awal nak mamp. Tapi takpe sebab makanan free aku pergi jugak, eh? Haha, tapi aku ni kisah hape. Pukul 7.30 tuu aku baru keluar rumah kot.

Sampai je dekat resort tuu aku daftar. Kengkawan aku yang lain semua dah datang. Gila awal dorang ni, semangat. Eh lupa nak inform, ceramah ni pasal penjagaan remaja. Mula2 aku dengar pon "Ek eleh mesti boring!" Haaa, tapi don't judge this ceramah by its title. Amboii pepandai je tukar. Gwa cakap sama lu ceramah ni menarik gila. Tambah2 dianjurkan oleh yayasan bankrakyat. Bank tuu so preference dia memang high lah kan. Tapi yang aku sedih sarapan pagi dia low budget gila. Sesape yang nampak aku tweet gambar breakfast untuk first day haritu tahu lah.

Sekolah lain pon join jugak ceramah ni. Dalam 7 buah sekolah semua, tak larat aku nak senarai. Dahla nama semua pepanjang. Ceramah start dalam pukul 9.00 pasal pemakanan. Errr, kat sini memang boring sikit lol so aku online laa hapa lagi. Berbekalkan fon gwa yg boleh detect wi-fi dengan cekapnya and open wi-fi yang terdapat kat situ, aku pon tweet like a bause. Sebut bos ok. Tapi aku tweet jugak benda yang aku dengar pasal makanan yang baik. Example, there's no caffeine in herbal tea so lepas ni start lah minum teh herba. Lagipun baik untuk kesihatan yaww!

Then 10.30 macam tuu minum pagi. Ehhh aku baru perasan. Dia tulis minum pagi patut laa bagi makan kuih jer, apa daaaa! Haha, kutuk bukan main. Pukul 11 pulak ceramah pasal kesihatan. Aku tak tau nak cakap apa sebab timeni aku tengah baca komik. Haha, aku tak paham apa doc tuu cakap. Agaknya dia gunakan istilah medic yang aku tak dapat nak tangkap haha. Takde gaya nak jadi doctor betul gwa ni.

12.45 time for lunch and solat zuhur for muslims. Boleh tahan laa dia punya makanan tapi takleh lawan time aku pegi lawatan yang observatori haritu. Haha lepas solat apa semua, masuk balik dalam dewan and ceramah conducted by abang Hanis Jenalis. Comel je abang ni, haha memang lawak habis. Tapi petang tuu entah kenapa elektrik asyik terputus. So tak berjalan dengan lancar sangat. Tengah best2 ceramah elektrik asyik putus. Distracting gila. Tapi ceramah still berjalan. Dalam pukul 5 macam tuu kot, kitorang minum petang and then bersurai.


Esoknya, datang pukul 8.30 lewat sikit sebab tak perlu daftar dah. Mula2 tuu kena buat senaman ringkas. Fun kot, k.lang kena panggil buat demonstrasi atas pentas. Bebudak sekolah aku semua sporting, bukan macam sekolah lain. Haha ayat mengundang je kan. Lepastuu ada slide sikit2. Aku pon tak ingat pasal apa. Pukul 10.30 minum pagi. Then sambung dengan slide apa ntah haha. Serius aku tak ingat. So pergi terus lepas lunch solat zuhur apa semua ada game sikit. Erna punya geng menang. Cayalah!


Lepastu ustaz tunjuk slide pasal singa ni. Nangis aku dibuatnya. Asyik nangis jer aku petang tuu, wuwuwuwu. Budak2 laki sek mana tah troll aku. Aku ni memang sensitif weh, baca novel pon aku nangis. Then ustaz tunjuk pulak slide pasal baby yang orang buang merata-rata. Time ni memang aku nangis teruk, ada sebab dia. Ehh jangan ingat aku pernah buang anak pulak. Nauzubillah, minta dijauhkan Ya Allah. Last sekali ustaz buka nasyid yang raihan doa taubat. Syahdu gila, aku nangis lagi.


At the end of the ceramah, majlis perasmian penutup and penyampaian sijil. Waktu ucapan tuu aku dengar lagu haha, thanks earphone. Dah habis penutup minum petang then bersurai. Lepas ni buat lah lagi yee, haha. InsyaAllah kami datang. Kekekekeke :D

I've met my girlfriends last thursday. My ex schoolmates. We went to watch MIB3 and played bowling. We had so much fun. If God willing we'll meet again next time. 

2 comments:

Unknown said...

jemput join segmen saya,ada hadiah menanti ;)
http://farra-izzaty.blogspot.com/2012/06/segmen-jom-tingkatkan-followers-dan.html

azemigha_ said...

@Farra insyaallah :DD