Friday, May 18, 2012

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah 2012

Assalamualaikum peeps. Jangan tanya kenapa lama gwa tak hupdate padahal dah banyak post yang masuk draft. LOL, aku pon tak tahu kenapa. Korang mesti tahu kan Rabu minggu lepas hari apa? Dah nama pon hari Rabu lagi mau tanya? Haha ok aku loyar buruk, act tak lawak pon yang korang gelak kenapa. Heii, ni dah kenapa gwa emo? Kfine, abaikan.

Intro nak provok je kan. Haha, rabu last week kan Hari Guru. So korang pegi sekolah tak? Pergi? Bagus bagus, yang tak pergi tuu ish ish anak murid tak kenang budi. Yang ada excuse tuu takyah nak sentap, yang tak pergi tuu kalau tak sentap memang takde hati. Haha, tahun ni budget aku takde so aku hanya bagi sekotak coklat *insert chocolate name* dekat guru kelas aku and sekuntum bunga untuk cikgu *insert name*. Haha konon-konon nak nampak macam secret admire lah kan tulis nama letak akronim je. Wahaha

Act minggu lepas minggu exam untuk form 4 & 5 tapi gap untuk hari rabu sebab hari guru. Ok takpe boleh compromise lagi. Nampak tak betapa untungnya cikgu dapat anak murid macam ni tapi jadi rugi balik bila anak murid macam aku just one in a million or maybe zillion or trillion? Ok who comes first, zillion or trillion? Tett T.T 

Model air. Haha

Atucara majlis; mula-mula duduk dewan *insert name* then cikgu buat ucapan, ada persembahan sikit-sikit and pengetua rasmikan Sambutan Hari Guru. YEY! Haha lepastu dalam pukul 9.15 rehat. Memang rehat paling awal dalam sejarah ahh ni. Minggu exam rehat lambat doe, pukul 1015 pon ada. Mana tahan padahal bukan rehat pon. Komplen banyak sunggoh. Lepas rehat form 4,5 and 6 kena tengok acara sukaneka untuk guru. At first tu kitorang tgk lah jugak tapi panas kot then pegi dewan *insert name* pulak sebab nak cop tempat depan takut nanti tak nampak. Oh yeah aku rabun tapi takde la tahap kronik.

Gila ganas cikgu main. Habis orang yang lalu mesti jadi mangsa bola.

Tahun ni macam tak bape nak meriah sikit. Lepas sukaneka semua berkumpul dekat dewan untuk persembahan. Budak-budak yang menang talentime buat persembahan. Yang johan punya peh peh daebak ahh angpa. Buat robotic dance. Junior tuu, memang sporting habis budak-budak ni. Tak sangka aku ada jugak orang yang berbakat dalam sekolah aku ni. Wahahaha, lepastu menyanyi and yada yada yada. 




Dah habis semua persembahan, penyampaian hadiah pulak. Ok time ni aku tak ambik port sebab time tuu dekat tempat aku sibuk cerita pasal someone. Haha, hancur hati aku dapat tau pasal ni. Tapi takpe, aku ni kejap je ingat pastu lupa lah. Ehh ye ke boleh lupa? Dangg, I miss Alia a lot *tetibe*. I hate how this rumor spread. Act its not rumor its true fact. Haha how can I deny it? It'll become more worst if *insert name* knows about this. 


Konklusinya ialah tahun nie sambutan biasa-biasa aje sih. Yang paling best tahun 2010 kot. Form 6 banyak sediakan aktiviti menarik. Award untuk cikgu, kad, kek etc. Memang daebak. InsyaAllah, tahun depan ada lagi ye dak. HAHA, thats how it ended. Daaaa! 

That awkward moment when the awkward moment doesn't awkward at all and I know you feel awkward reading this awkward quote.


0 comments: