Wednesday, April 20, 2011

Love Story ? Oh Really ?

Assalamualaikum and a very good evening peeps ! 


Yeah , so today as you can see the picture above *abaikan gambar yoseob-hiasan semata* Kekekeke I wanna tell you about my erm .. Standard 6 Story . Kenapa dajahanam jee az ? Ye lah , kang kalo aku cite stat aku dajasatu satu hari satu malam tak habis . Lagipun aku rasa waktu standard 6 nie lah banyak experience yg tak dapat aku lupakan . So , jom cekidaut !! *actually tajuk post tiada kaitan , sikit je kot

Waktu tuu tahun 2008 . I'll start from the beginning year of 2008 . So as an UPSR student awal-2 tahun mana sedar lagi doh nak ambik upsr *hahah berukkan ? eh terukkan ?-geleng kepala ! Awal2 tuu memang enjoy lagi . Still being like an upsr candidate yg tak sedar diri . Cikgu pon tak pressure lagi time tuu so buat donno jee .


And in 2008 nie lah aku banyak libatkan diri dalam aktiviti kurikulum . FYI aku memang aktif bidang koku jakk not ko career . Well memang aku rasa aku takde chemistry gila dengan bidang ko nie hah tapi bila dah naik secondary baru aku tau yg aku sebenarnya mmg ada chemistry dgn bidang sukan nie . Kalo tak takkan aku masuk hoki yo dak ! Macam menyesal kan tak tahu yg bkat tuu ada ? T.T

Macam2 pertandingan aku masuk . G-Math , choral speaking , mewarna *masih kebudak-budakan , nasyid , pantun then jap ape lagi ehh (sambil belek balik fail sijil) Ahh , lantaklah tapi yang pasti memang waktu aku dajahanam lah aku masuk paling banyak acara berbanding darjah2 aku yg lain (?)

Dalam kelas pulakk , waktu tuu memang boleh dikatakan geng aku lah yang paling otai dan popular *ecececece nak masuk lif tekan sendiri jap ! Oke sebab apa ? Sebab kalau pertandingan apa2 yang penyertaannya secara berkumpulan memang geng aku yang terpilih . Time tuu memang kitorang tak tahu pon yang akan ada orang lain macam terasa sebab asyik kitorang jee yang terpilih . Seyesly babe dah korang tuu senyap je mana lah cikgu nak pilih *oke ayat kejam gila abaikan

And waktu tuu my geng is all prefect and aku agak that's why laa kitorg agak dikenali di kalangan cikgu2 . Time tuu rasa bertuah gila sebab cikgu macam bagi harapan ko lah yang akan naikkan nama sekolah kuang kuang padahal tak pon .

Then dalam penggal ke 2 macam tuu baru lah cikgu2 push kami gila2 sebab nak upsr . Adoii , bayangkan kelas aku 20 orang cikgu pilih pastu 'quarantine' kami dekat bilik mesyuarat . MasyaAllah memang rasa macam nak nangis jugakk sebab tiap2 hari pegi sekolah kena jawab soalan memanjang . Nak muntah LOL -..-

Haha , and sepanjang dajahanam nie jugakk ada lah berlaku krisis dengan kawan2 . Alah biasalah kan , dah stat nak matang . Kalo dulu darjah 3 ke 4 ke boleh laa kalau si A tuu merajuk si B nie pegi belanja aiskrim ke coklat ke kan ? Bila dah darjah enam nie kalau dah si A nie merajuk si B tuu pujuk bagai nak rak . Kesian dekat si B *oke kena batang hidung sendiri T.T

And as an upsr student mesti lah kena pegi ceramah motivasi macam mana nak dapat 5A dalam upsr , how to score straight a in upsr , dan bagai lagi ahh ceramah . Sampai mak bapak pon kena pegi , yang paling tak leh blah kebanyakan ceramah at the end mesti ada sesi muhasabah diri . Kena nangis bagai pastu gi dekat parents memasing mintak maaf . Konon insaf . Hwawawawa XD Tapi memang best lah kan . Wonderful experience :)

When UPSR is around the corner macam2 buat . Baca Yassin , buat kenduri , Solat Hajat lah .Memang seronok bila dapat buat ramai2 . The day that we must sit for the exam was like seram sejuk gila . Semua orang duduk dekat kantin ; ustaz baca doa bagi kitorang tak nervous . Kalau cakap tak cuak nampak sangatlah tipu doh . Rasa macam sarang rama2 dah dalam perut nie hah . Haha , too metaphor (butterfly in stomach) LOL

Bila UPSR dah habis aku macam redha je lah dekat Allah kalau keputusan yang aku dapat tak memberangsangkan . Banyak orang fikir budak nie boleh punya dapat 5A . What ? Do u think I'm smart enough ? Some people said this girl was studying like burn the midnight oil . LOL that was so not me *dulu lah sekarang alhamdulillah . Hwawawawa XD The truth i'm saying that my result's was by the skin of my teeth . Memang tak boombastick .  Dulu aku suka main2 . Memang tak serious gila . Sedih laa sebab tak realisasikan harapan parents so that's why laa I hope for this PMR I can do better . *tsk*

Go on with the activities after upsr . Seyesly wok banyak gila aktv lepas UPSR . The best is pegi rombongan . Whoa , memang daebak(best) dapat pegi dengan kengkawan . Kitorg pergi AS , KL and Cameron . Huish , dahla aku takpenah pegi cameron highlands tuu hah . Memang macam rusa masuk kampung waa cakap luu . Tapi kan aku rasa adik aku punya rombongan lagi best sebab dapat gi Melaka dengan Nilai , N9 . LOL boleh shopping sebab murah doh kat nilai tuu . Time tuu terpikir apasal aku tak lahir sama tahun dengan adik aku hah ? *kahkahkah sewel

Dekat AS pegi Muzium Padi . Memang tak penah pergi w/p duduk Kedah . Kesian ! Lepastuu pegi mana lagi ntah aku pon tak ingat . Berangkat gi KL tido lam bas . Macam apa lagik , sakit badan aku . Dahla sejuk . Bas bergoyang , takde bantal . Serious annoying ! Hwawawa , and from here laa my love story jadi hot stuff . LOL meluat kot sebab orang asyik ckp pasal benda nie sampai bas lagi satu pon heboh . Habis cikgu tau . Nasib baik cikgu seporting .


Dekat CH pulakk . Aku paling suka makan Strawberry Coklat dekat situ . Mak oihh , sedap gila . Tambah lak sejuk waktu tuu . Memang the best . Then kitorang dapat makan fresh handmade ice-cream . Sedapp sangat ! Kitorang tido dekat apartment . Paling tak leh blah bilik kitorg kena marah sebab bukak lagu Hey Ladies kuat2 . Sape tak marah doh tengah2 malam orang nak tido korang memekak pulakk .

Paginya aku dengan sape ntah jadi minah delivery . Kahkahkah , kitorang deliver makanan . Lepas makan tengok tv bagai kitorang turun dekat base . Dalam 5 orang mcm tuu kot . Haha , exercise poco2 . Time nie jugaklah perang dingin berlaku between me and someone . This case will be secret . Kekekeke ~

Dah balik dari rombongan tuu ada dua pertandingan menanti . Satu dekat Playsmart and lagi satu dekat Galeria Perdana . Aku lupa yang mana satu dulu ? Hwawa , yang dekat Playsmart tuu kitorang ada Science Exhibition kot tak silap . Ntah aku pon lupa . Kitorang buat bot air . Adoii , memang memenatkan w/p bot yg kitorang kena buat tuu kecik aje . Tapi memeningkan . Dekat Galeria Perdana pulakk ada pertandingan mewarna . Yang bestnya dapat jumpa pelakon filem MYSPY . Yelah kan dorang filming dekat Langkawi . Tak sangka doh , hwawa jumpa Harun Salim Bachik jadi patung . Kuikuikui

Bila result upsr keluar as expected memang tuah tak menyebelahi aku . Lagi sikit nak dapat 5A korang teka sendiri lah aku dapat berapa A ehh . Well I'm not an egghead person dude ! Yang bestnye aku nangis sikit je , haha orang yang dapat 5A pon nangis bagai nak rak . Mungkin aku dah jangka aku dpt result macam tuu kot . Family aku semua datang terharu lah kan . My abah sanggup ambik cuti oke !

And aku isi borang sekolah agama . LOL sekarang bila fikir balik "are u mad?" haha Aku rasa tak layak kot masuk sekolah agama . And that time lah aku rasa macam nak duduk asrama . And when I think twice really ke aku nak duk asrama . It's strict babe ! Luckily my application form wasn't accepted . Kuang3 And now here I am . Bersyukur w/p duduk sekolah biasa tapi lagi cool and more comfortable .
Can't wait for next month ! :)

0 comments: