Sunday, September 26, 2010

Hari yang Adventurous


entri panjang

Salam , oke . Pagi tadi ade tusyen math and english . Bhahaha , seriously aku cakap tusyen hari ini mmg the best . Nak tahu sebab ape ? Kena laa baca sampai habis , sape nak terkucir ke buang hajat ke tahan kejap . Alaa kejap je !

Alkisah *ceh , poyos , tusyen math start pukol 8 pagi tapi aku pergi awal gila doh . Pukul 0820 a.m. baru terpacak kat sekolah , *awal ke tuu ? Nasib baik time aku datang ada adila kat kantin kalau tak terhuyung-hayang aku carik kelas ape yg cikgu guna , dah laa kredit tamat tempoh kemarin . Adeii , tak boleh nak call cik izzati ! 

Jalan laa pegik cari kelas nasib baik nampak beberapa makhluk Tuhan yang lain , selamat doe ! Masuk kelas cikgu cakap "ewah , baju lawa lepas nie nak pegi mana nie ?" "eh , takde laa cikgu saya mmg selalu pakai mcm nie pon" Korang tak payah bayangkan laa aku pakai baju ape ek , tak suruh pon !

Lepastuu anis pulakk baru datang sekali dengan syifaa ngan paa ! Anis duduk je kat kerusi dia cakap "siti , nak tgk baju . weii syifaa tgk baju siti lawa" "*time tuu aku gelak je sbb tengah concentrate buat math*"

Then , tak lama lepastu tusyen math habis . Tusyen english start pukol 1030 a.m. Sekarang baru 1000a.m. Pegi makan dulu , nak decide pergi makan kat mana pon dan rembat masa dalam 10 minit ! Membuang masa betol , last sekali makan dekat beras terbakar . Syifaa cakap laksa kat situu sedap *pagi-pagi makan laksa ? ish ish

Kitorg jalan kaki dalam 5 minit mcm tuu laa , dalam perjalanan*ewah izati bukak lagu BONAMANA ! Bhahaha , masing-masing nyanyi laguu tuu ! Oke , yang pergi tuu aku , anis , izati , syifaa , k.lang , erna and pa ! Kitorg bertujuh . Sampai dekat kedai tuu bukan makan laksa pon tapi masing-masing pesan nasi ayam ! Nasi ayam 4 , nasi extra 1 pinggan , milo ais 2 , teh o ais 4 *dey , yang tuu pon nak bagitahu kee ?

Habis makan dalam pukol 1030 a.m. WTF ? Tusyen start pukol 1030 a.m. weii ! Calling darling fon aku *time tuu fon aku ada dkt adilah , diorg tak keluar makan . Tak dapat sebab aku silent , hesihh terasa diriku bengong time tuu . Takpe call adilah pulakk , teettt . Ape nie , off pulakk . Adeii , pastuu call ain ! "Hello , ain ang duduk dalam kelas ka ? Teacher mai tak lagi ? Beg izati ada dalam kelas tak ?" *heh , tengok tuu soalan bertubi-tubi !

Pegi bayar semua sekali RM28 ! Berbaloi ke tak pon aku tak tahu ? Biar laa , then time aku bayar tuu izati ngan paa belah duluu ! Kurang asamgaram betol dua ekor makhluk Tuhan nie ! Pastu anis cakap "jom laa guna jalan besar tuu *td kitorg guna jalan kampung* . Syifaa cakap "takmau aah , busuk !* HAHAHAH . 
Last-last guna jugakk jalan kampung tadikk ! Izati ngan paa ntah kemana dah , jalan jalan jalan cari makan nampak paa ngan izati ! Pastu erna cakap , "shhh , jom kita lawan depa ! kita guna jalan lain tgk sapa sampai duluu ." Kitorg pon guna laa opposite direction , makk oiii . Busuk yang amat , setengah jalan dahh tiba-tiba syifaa "WEKK" *bukan muntah betul tapi nak termuntah sudah* Seriously busuk nak mati kauorg tahuu !

Bhahaha , masing-masing tutup hidung . Dah lepas jalan yang busuk tuu aku rasa mcm sesat jaa , aku cakap "weii betul ke jalan nie ? sesat kang ." pastu erna kata "ntah syifaa nie . weii syifaa betol ke jalan nie ?"  "ntah" MAMPOS ! Jalan lagi jalan lagi "huh , tuu padang sekolah" pergh , nasib baik tak sesat ! Then aku cakap " weii , jauh lagi nie , aku rasa kat tembok tuu ada pintuu kan ?" Pergi laa tengok , eyh ? Takde pon pintuu , rupa-rupanya pintuu dah lepas . Adoii , nasib-nasib ! Ape lagii , kitorg pon bersetuju laa panjat tembok tuu . First syifaa panjat dulu , siap sinting seluar jd short jeans dah ! BHAHAHA :p 

Masa anis pulakk nak panjat tiba-tiba kitorg dengar ade org jerit "WOI" . "weii budak aspura nampak laa weii , jom blah" Time tuu kesian syifaa sebab dia dah lepas tembok tuu , terpaksalah panjat balik ! Bhahaha , seriously gelakk sakan hari ini ! *dalam hati dah kata , izati ngan paa dah sampai . tusyen dah start , mampos laa nak bagi alasan apa kat teacher nanti ,

Tengok jam 1055 a.m. kau tahuu ! Kalau tahu tadi panjat jee terus tembok tuu , biar laa kat budak asrama tuu apa dia boleh buat KAN ? Nak report cikgu , kau ade bukti dan saksi ke ? Wekk :p

Masuk kelas nasib baik teacher tak temuramah apa-apa . Masing-masing asyik ingat benda tuu , syifaa masuk kelas lepastuu keluar balik sebab tak tahan nak terkucir ! Aku panggil izati "weii , tadi kami panjat tembok pastu tak jadi sebab budak aspura nampak " Then izati cakap "tadi kami pon sama tapi mek paa pulakk nak buang hajat besar soo tak leh laa" . BHAHAHA X)

Done , last but not least*cewaah Today Is The Best Day for Us . K.lang cakap "best jugakk ikut hampa nie kan" . Well , mestii laa !


0 comments: