Friday, October 26, 2012

Eksperimen Katak

Assalamualaikum

Esok raya korban atau nama glemer dia raya Aidiladha. Haha, ok aku taknak cakap pasal raya korban lagi sebab esok baru raya. So takde cite pon senanye. Nak cite malam raya? Alah buat ketupat dengan rendang lew, buat apa lagi.

Sebenarnya aku nak update pasal eksperimen bedah katak BULAN LEPAS. Haha aku tak update cepat sebab cable camera rosak. So kena pinjam yang orang. Sekarang baru boleh on lappy. So I'll update while listening to I will show you. Korang dengo lah lagu sendiri yo! Nyibuk jer

Siapa yang kelas science stream tahu lah bedah katak tu biology punya subjek. Bukan physics ye anak-anak. Kita bukan nak kira halaju jantung katak tu bapo yo! Hak alah dak ni belagak je en. Haha so katak tu kitorang kena bawak sendiri. Setiap group satu. Group aku memang takde katak time tu. Pastu member masing-masing rilek je en. Esok pagi baru gelabah badak cari dekat belakang sekolah. Mano nak dapek eh jang! Eh

Alhamdulillah time tengah cari tu dak2 asrama datang dorang cakap ada katak lebih. Aku pilih katak kecik, haih tak sanggup nak bedah yang besar kang tepercik-percik darah dia sape susah. Semua katak ada dalam 7 ekor kot. Ada yang besar gila seram aku tengok. Haha seram lah sangat padahal ngusik orang banyak aku ni.

Adakah ini running katak?

Masuk makmal, cikgu cakap nak katak yang kecik je dalam 4 ekor tapi yang kecik ada 3 je kot. Then amik jugak lah yang besar. Lepastu cikgu masukkan dalam balang and letak mende tah bagi dia pengsan. Menggelupur katak tu. Haha, eii jahatnya aku. Lepastu katak tu jadi keras macam kena sword witch dalam narnia tu. Lols

Briefing oleh cikgu.

Menakutkan gila bila katak tu dah keras. Aku duduk tengok ja sebab rasa nak pengsan. Eh bukan sebab tengok katak tu kena bedah tapi aku terbau gas yang nak bagi katak tu pengsan. Tak ke nak pengsan aku dibuatnya. Haha mana aku sedar balang tu dok bawah muka aku je waktu tu. Time tu bukan cikgu bio aku je ada cikgu sains and pembantu makmal pon ada. Yelah takut nanti terbedah kawan sebelah pulak. Haru

Hai nama kite donatello. Jangan lah bedah kite, kite tak kawen lagi. Ahaks *gelak comel*

So time tu keje aku amek gambar. Macam2 style dorang bedah katak. Ngeri woi ngeri. Tetambah katak yang beso tuh. Huish kumpulan anis bedah katak tu macam nak buat sate dah aku tengok. Kaki ke mana tangan ke mana. Haha lawak gila. Tugas kitorang cikgu suruh keluarkan semua organ dalam badan katak tu. Hambek kau nak bedah sangattt

Oke anak-anak peralatan yang kita akan gunakan untuk bedah katak. Let's get it started. 

Oh nooooo *fainted*


Hasilnya. Sedap ni kalau goreng tepung. Wahaha nak muntah aku. Disebabkan katak kami kecik so organ dia pon kecik2 lah. Besar kuku jari kelingking. Senanye katak tu hidup lagi. Pengsan jer cuma 30 minit lepas bedah gitu tamatlah riwayat hidup dia. RIP kataks


You see that siput? Katak tu makan, bengong punya katak! Nasib baik tak mati katak. Ada ke makan siput. Siput tu makan perut dia baru tau. Macam lah kebal sangat perut dia nak cerna siput tu. Hoii apesal aku emo pulak dekat katak ni. Eh bukan tak baik ke cakap pasal orang dah mati. Eh ni natang lah T.T Nampak tak hitam2 tuu? Itu telur dia. Lagi besar katak tu lagi banyak lah telur dia. Eiiiiiiii



Dekat atas ni semua bakal doktor yang berjaya. Cuma ada yang certain tu patient mesti lari sebab bedah katak tinggal badan yang tiada organ di dalamnya. Maknanya kaki, tangan, organ dalaman semua hilang. Memang lari lah pesakit. Wahaha cikgu suruh bawak balik katak tu buat gulai. Eiiii xD


Lepas habis semua eksperimen time to study back! Btw Selamat Hari Raya Haji to all muslims :)


0 comments: