Tuesday, December 27, 2011

The Right Track To Know My PMR Result Part 1

I've changed my blog's name and new URL. http://azumeow.blogspot.com

DANG! Ohsemmmmmm gila tajuk kauu makcik. Macam nak buat filem! #KemahiranLipas (KemahiranHidup) oke takde kena mengena actually semalam diorang hashtag si LIPAS nie sampai trending worldwide. Fine, back on the right track! XD 

Assalamualaikum and hello peeps. Peh, lama gila tak jenguk blog nie hah. Makin berhabuk, kesian si blog nie. Tiup debu *fuh fuh! Haha, lama aku tak menghupdate sebab aku pindah rumah and line internet baru jee dipasang malam kemarin. Kenapa hari nie baru hupdate? Bukan malam kemarin? Eh, suka hati saya lah kenapa awak sibuk? *Joke oke, jangan sentap !

*credit for cherrybam.com

Walaupun harini dah 27hb Disember tapi aku tetap nak cerita jugak apa yang berlaku pada 22hb Disember haritu. Bila aku dh sebut tarikh tuu macam lah korang tak tahu yang result PMR keluar kan that day. So I'm as a Pmr candidate gonna take my result! Dang, menakutkan betul!

FYI, untuk trial PMR yang entah bulan berapa diadakan dulu aku dapat result yang cukup membuatkan jiwa aku hancur berkecai dan dalam masa yang sama bersepai*ehh bukan sama ke? Memang teruk sangat result aku waktu tuu, tak nampak macam budak kelas RK pon. Result aku waktu tuu ialah 4a 2b 2c. Seeeeee, I've got C C*that means two C! Aku rasa macam nak terjun jee bangunan yang aku duduk memandangkan kelas aku di tingkat 3.

Subject yang aku dapat C ialah Sejarah and Geografi. Dang! Those 2 sub doesn't have any chemistry with me. Aku pon tak tahu nak buat macam mana bagi aku boleh dapat A kedua-dua subject tuu. Kalau korang nak tahu disebabkan aku takde chemistry dengan sej dan geo jadi aku pon dah kurang berminat untuk belajar subject tuu. Bila ada jaa kerja sekolah sej & geo yang cikgu bagi mesti aku tak buat. Paling koman pun aku tiru orang, tengok jawapan belakang. Haha, teruk kan aku? *Habislah aku kalau ada cikgu-2 yang baca :O

Sebelum trial aku tak kisah sangat dengan markah dua subj tuu sebab awal tahun aku dapat A, tapi lepastuu aku asyik dapat B. So aku belajar ala kadar jee untuk dua subj tuu b'cause aku tak agak pon yang aku akan dapat C. Lepas dapat tahu aku dapat C for those two subject terkujat jugak aku. Tapi memang patut pon, dahlaa belajar pon tak seberapa ada hati nak dapat A, apatah lagi A plusplusplus!

Disebabkan result yang begitu teruk, tak berani aku nak bgtau dekat parents aku. Kalau korang, korang pon mesti cuak kan? Seminggu lepas tuu baru aku bagitau full result aku sebab sebelum nie aku cuma bgtau yang mana aku dapat A sajaaa. Haha, sengal kan?!

Lepas aku bagitau mak aku korang tau dia ckap apa? "Wuuutttttttt? You're so stupid! I've already send you to tuition but your result is suck!" Haha, lawak je lah. Korang ingat betul ke mak-2 kita akan cakap macam tuu? LOL tak dapat bayangkan aku. Actually mak aku terkejut beruk lah jugak tengok her beautiful plus clever daughter dapat result macam tuu. HAHA XD

Melihatkan mak aku yang kuciwa sikit, sikit jee... dan abah aku yang mengamuk sikit, sikit jugakkk.. I determine to do more better than before. Dah takmau meniru kawan, tengok jawapan belakang atau tak buat langsung! Geo paling best sebab lepastuu aku dapat masuk pertandingan kuiz geo. Peh, budak yang dapat C nie boleh masuk kuiz geo? Cikgu silap orangkah? Biarlah rahsia sebab kalau nak cerita makin panjang lah! Masuk kuiz geo tuu satu advantage utk aku w/p tak menang tapi aku dapat habiskan baca geo form1 and form2.

Whoaaaa, panjang gila aku punya entry kali nie! So peeps wait for part 2. Bajet betul budak nie!

0 comments: