Thursday, January 12, 2012

Back-up Story For A Week!

Assalamualaikum :)

How's your school peeps? Seronok tak? Dah seminggu lebih dah sekolah kan tapi harini baru aku boleh online sebab abah aku dapat gaji lambat so nak bayar tenet pon lambat lah. Haha, tapi takpe dapat jugak online. So in this entry aku akan ceritakan apa yang dah berlaku sepanjang minggu pertama/kedua persekolahan. Macam-macam tau aku nak cerita so sediakan siap-siap popcorn dengan air coke. Cepat ambil. K, leggo!

3rd January 2012
Hari Selasa kot tak silap. Kan? Haha, hari pon dah lupa. Betul lah cakap cikgu tahun nie budak 4ST memang berfikiran slow atau lebih tepat lagi lembapss. Ok ok, that day first day of school kan? So pegi sekolah jumpa kawan itu kawan ini. Memang eksaited tahap cipan, gubra pon ada yelah mana tau kot-2 jumpa kawan korang yang dulu muka dia hitam tetibe jadi putih. LOL Hari selasa tuu form 4 ada orentasi, kelas pon belum ditentukan. Orentasi boring kauu, ingatkan ada ice breaking boleh laa kenal budak2 yang baru masuk. Hwawawa , the next day!

4th January 2012
Hari rabu pulakk pegi sekolah ada orentasi lagi. Tapi harituu dah dapat tau duduk kelas mana. Aku dapat kelas ST. Memang menakutkan, mana tak takut satu kelas 44 orang. Nasib baik ada yang dah pindah kalau tak mau cecah 50. Ohh, entry yang lepas aku ada cakap yang aku nak makan roti sardin yang jual kat kantin tuu kan? Alhamdulillah dapat makan, peh punyalah lama tak makan padahal boleh jee buat sendiri tapi saja mengada bila buat sendiri tak jadi laa hitam laa actually tak reti masak. Haih fail betul roti sardin pon tak tahu buat. Apedehal? Nanti aku belajar buat slow-2. Eh korang jangan pandang aku sebelah mata tau, w/p aku tak reti buat roti sardin tapi aku pandai masak char kuey teow! Yes, memang aku nie jenis makhluk Allah yang benda susah tahu buat benda senang FAIL! Ni apa dah keluar tajuk nie? Nvm

5th January 2012
Dah dapat duduk dalam kelas. Guru kelas aku cikgu AddMath. And thatt day jugak kitorang dapat buku teks. Peh, peh peh peh memang kena peh banyak kali sebab buku yang aku dapat bukan 10 tapi 17. Hah, dah laa satu buku tuu tebal kalau timbang mau 2-3 kilo. Haha, lama-2 boleh jadi Si Bongok ehh bukan Si Bongkok zaman moden aku nanti. Kelas pulakk aku berharap sangat dapat duduk tingkat 2 ataupun takde tingkat pon takpa asalkan jangan tingkat 3 tapi apakan daya kita hanya merancang tapi Allah yang menentukan. Ececece tetibe muhasabah diri pulakk, haha. Alih-2 dapat lagi duduk tingkat 3 dekat bangunan makmal sains. Redha je laa. Timba ilmu punya pasal.

Actually that Thursday birthday Yoseobbie. Sedih sangat tak dapat online celebrate Seob bufdey with other B2UTIES . Memang sedih ada dalam 2 3 hari gak aku sedih wkkkkk. Dahlaa last year pon tak sempat. Hailaa hawat hang lahir awai sangat kiddo? Tapi sempat lah ucap dekat Twitter tu pon via phone. Jadi laa Haha\\

8th January 2012
Dah start belajar. Dah kembali ke rutin harian seperti tahun-2 sebelum nie. Kena pakai baju kurung sekolah, galas beg yang penuh dengan buku kalau timbang seguni beras 5kg pon kalah. Kena panjat tangga pagi-2 buta nak naik kelas, lepastu waktu nak turun perhimpunan pastu naik kelas balik belajar then turun pulak pegi rehat lepastu dah habis rehat naik balik and kalau ada subject yang kena pegi makmal turun satu tingkat then naik pastu turun balik sebab nak BALIK. Hah cuba kira berapa kali turun naik tangga? Kalau makin kurus takpe ahh tapi nie makin naik je aku tengok badan. Haha, adakah cara naik tangga tuu tak betul??

9th-12th January 2012
Belajar, belajar, belajar. Physics is killing me. Entah piko giga tera mili apekebenda ntah nak kena hafal. Aduus, addmath pon. Ada skali tuu aku ingat aku dah bodoh sebab time cikgu ajar tuu otak aku blank se-blank blanknya. Paham-2 lah sendiri ehh. Nasib baik ada banyak cara nak terangkan. Nasib baik cikgu seporting tanya 10 kali pon dia tak kesah tapi kalau dah tau dok pi tanya jugak 10 kali memang 11 kali kena pelempang. Haha banyaklah subjek-2 yang tak biasa lagi like chemis, bio etc. Rasa macam nak berhenti sekolah pon ada jugak, kenapa aku belajar semua nie? Dahlaa dalam bahasa melayu. Nasib baik buku baru jee. Haha, novel pon nasib baik bukan macam tingkatan 2 & 3 yang perang bagai.

Yang tuu jelah aku cerita. Actually ada banyak lagi tapi tak daya aku nak tulis. Tuu tak masuk lagi dengan homework yang cikgu bagi macam lecturer bagi tesis suruh student dia buat. Karangan yang perkataan kena lebih dua tiga ratus. Mau robek jugak ahh otak aku buka balik folder yang dah lama tutup.


0 comments: