Monday, October 17, 2011

Activity After PMR's Over

Assalamualaikum and hello peeps ! Dah dekat sebulan tak post *bukan dekat tp lebih haha . And now I'm back . Okey , actually hari ini sek aku masuk pertandingan canting batik dekat kompleks kraftangan . Mula-2 tuu memang rasa best sebab pes time kot nak buat batik .

Kitorang pegi dalam pukul 7.40 macam tuu laa . Dalam bas memang excited gila . Meh aku jamu korang dengan gambar yg aku tangkap tadi . Haha



Then dah sampai . Duduk pastu ada orang bagi ucapan , and cara buat batik and this and that dalam pukul 9 macam tuu kitorang start . Aku ambik port tepi tingkap dekat dengan lilin . Haha , strategik tak port gua ? Dorang bagi satu gambar suh lukis balik and that's pict is 1 Malaysia logo .


First sketch , memang tak berapa nampak sebab lukis atas kain with pencil dan dipengaruhi oleh faktor yg aku duduk tepi tingkap . Haha , baek punya port . Lepas lukis balik semua aku tambah lah sikit background tuu . After dah siap lukis apa semua , time untuk canting . Memang kegembiraan aku hilang sikit disebabkan lilin yg amatlah degil . Benci aku , habeh rosak lukisan aku . Tapi lantaklah aku tak harap pon aku menang HAHA



Dah habis canting time untuk warna . Oke waktu yg paling aku tak suka time nak canting tuu bila kain tuu goyang . Syifaa ketuk kain tuu sampai tercabut . Ganas siak . Haha , waktu warna tuu best laa sebab senang gila , cepat pulak tuu . Bila letak jakk warna dia kembang , yg tak best dia terlebih kembang pulakk sampai masuk dekat warna lain .

 cantik tak ? 

 Yang cikgu-2 punya

 our school teacher

Cikgu nie dapat no satu . Cantik gila

Ada jugak orang yg give up , ikutkan aku pon nak give up tapi macam sayang laa pulakk . Pengalaman pes time kot , tuu yang aku habiskan jugakk tuu . Dekat sebelah aku tuu takde sapa so kain tuu aku buat tempat untuk test warna . Haha , best kot .

Dalam pukul 11 macam tuu kot aku habih warna memang lapar gila . Tapi aku gi ronda-2 dulu sebelum makan . Memang banyak gila batik yg lawa . And sek TP memang hebat sebab aku tgk sek aku yang paling impressive *bukan nak riak k , peace . Haha

sesi rehatkan diri

Sebelum acara penyampaian hadiah , ada ucapan lagi anddd the best part ada pasukan boria . Comel gila budak-2 tuu . Dah lama kot aku tak tgk boria . Ada budak tuu cakap "kalah Suju ang" Hampeh betoi , dengki gila budak tuuu . Haii , sapa laa kan ? Wakakaka XD


Hadiah ada untuk kategori sek dengan cikgu . Yang cikgu punya hadiah besar gila . Jeles kot . Then they announce the winner . Mula-2 tempat ketiga dapat dekat SMK Kelibang . Tempat kedua pulakk SMK Mahsuri . And guess what , sek aku SMK Tunku Putra is the winner . YEY ! Memang tak percaya kot .
Tapi alhamdulillah , rezeki sek aku nk menang . Tuah ayam nampak dikaki , tuah manusia tiada siapa yang tahu . Ecececece az , pantun pulakk . HAHA

And we go back with happiness and gratefulness . HAHA apakah ?


0 comments: